fredag 25 mars 2011

Dagen som gick

Åh, vad gott det var med en hel hög med våfflor när vi kom hem till mamma. Hoppas ni alla har frossat i våfflor idag:) Besöket hemma hos mamma var väldigt mysigt. Hennes man pratar inte ett enda ord engelska så därför blir hans och T's kommunikation väldigt begränsad, tyvärr. jag översätter så mycket jag kan, men ibland blir det heal övermäktigt när två personer på samma gång tjatttrar på svenska. Phuu!

Pålle verkar inte vara helt bra i sitt ben ännu, tyvärr. Så på söndag hoppas jag att vi kan göra ett nytt böjprov. Och efter det får vi se vad vi kan göra. Men just nu känns det inte riktigt ok.

Den sista vekliga Hollywood Stjärnan gick ju bort häromdagen. Elizabeth Taylor kändes, i alla fall för mig, som den sista riktiga Hollywoodstjärnan. Hon föddes in i branschen och levde hela sitt liv i rampljuset. Alla följde hennes äktenskap och hennes liv via alla tidningar. Kvinnan hann ju med 8 stycken! Ja, i och för sig var hon ju gift två gånger med samma man. Och så här i efterhand kan man väl inte direkt säga att det var något lyckokast , något av hennes äktenskap. Oavsett hur hennes kärleksliv såg ut så var hon ju ofattbart vacker tills för några år sedan. Men å andra sidan vem kan vara ung för evigt? Nu har Elizabeth Taylor somnat in i sällskap med sian barn och det är bara att hoppas att hon finner ro på den andra sidan.
n
Well, imorgon är e ny dag som vi inte vet något om. Men vi har några planer för mammas födelsedag som jag inte kommer att avslöja ännu..

Dags att hoppa in i bingen snart för en liten snark.

God natt

2 kommentarer:

Stef sa...

Härligt med våfflor! Själv hade jag ingen aning att det var våffeldagen! Sånt får man inte missa! kramar

Camilla sa...

Stef:
Tur att du kollade in här då:) Hoppas nu att du klämde i dig några våfflor.
Kram