tisdag 15 mars 2011

Lite av varje

Tiden går snabbt och jag har inte haft tid att skriva på ett tag nu.
Födelsedag har klarats av med middag för hela familjen. Och jag fick en Kindle Reader av T. En mycket trevlig liten sak kan jag meddela som nu utrustats med några böcker. Fast jag måste erkänna att jag nog inte hade köpt någon själv. Just nu är jag nog mer inne på att köpa en ny laptop. Har hittat en som jag vill ha, men lite mer betänketid behöver jag nog. Min väninna K skulle definitivt tycka att jag tänkt klart nu:)

När jag kikar på nyheterna och ser bilderna som kablas ut från Japan förstår man verkligen att jordens inre krafter definitivt inte går att kontrollera. Normalt sett så ser man ju liknande bilder från länder där infrastrukturen inte på långa vägar kan jämföras med den i Japan. Och likt förbaskat är det en massa städer som har jämnats med marken. Den där Tsunamin ställde till det ordentligt. Det kunde ju ha räckt med jordbävningen och den skada som den ställde till med.
Mitt i all bedrövelse hörde jag idag i alla fall en positiv nyhet. Inga skolor hade förstörts, annars brukar de ju vara de första som kollapsar. Men i Japan har man tydligen byggt jordbävningssäkra skolor. En mycket bra idé då dessa nu kan användas för de människor som inte har någonstans att ta vägen.
Skadorna på kärnkraftverken längs kusten hjälper ju inte direkt till mitt i kaoset. Istället förvärrar det läget betydligt då de inte verkar ha riktig kontroll på vad som händer.

Nu till något mer upplyftande. För jag har nämligen sett de första säkra vårtecknen, snödroppar. Vad underbart att se att det är något som kan komma upp ur jorden som har varit så misshandlad av snö, is, snöplogar och Gud vet vad.
Idag är faktiskt vädret riktigt trevligt med sol och hyfsad temperatur. Det får gärna stanna resten av året. Ja, med mer värme då förstås.

Dags att gå ut och njuta av dagen.
Ha det nu så bra. Återkommer när jag hinner.

Tjingeling

1 kommentar:

Stef sa...

Härligt med vårtecken! Men det där med japan är olyckligt....:(

kramar