söndag 2 maj 2010

Varmt, mer varmt..

Tjena, vad varmt det var har igar! Tempen lag och dallrade runt 30 grader och inte minsta lilla vindpust. Jag satt i solen ett tag pa formiddagen, men efter en timma var jag alldeles slut och det kandes som om benen skulle anta en farg som mest aterfinns pa kokta humrar. Dags for skugga och ett stort glas lemonad.

Ovasen till tusen hela dagen runtomkring. En granne hade ett helt team med killar som sagade ner 4 stora ekar, i bitar saklart for att inte skada husen vilket tog hela dagen. Som om inte det var nog drog halva gatan igang diverse maskiner som for ovasen.
Sa det var faktiskt lite skont nar vi drog ivag till en travbana for att spela pa arets storsta galopptavling har i USA, Kentucky Derby. 20 hastar och en bana som mer liknade en lervalling for gjyttjebrottning. Jag drog till med tre hastar, for att vara pa den sakra sidan. Starten gick och min ena palle kom ivag bra och efter halva loppet gick den upp i ledningen, da holl jag pa att fa gladjefnatt. Tyvarr vann inte den, tror underlaget blev for jobbigt, for den gav 24-1 i odds. Daremot hade jag hasten som kom tvaa, sa jag fick in en liten peng dar. Dessutom vann en av mina hastar pa travbanan. Sa jag hade en bra speldag och blev $ 50 rikare pa kuppen.

Idag verkar det bli ytterligare en dag med temperaturer runt 30-strecket. Skuggan (hunden alltsa) ligger i graset som en utslangd matta och spanar in husse som just nu tvattar staketet. Sjalv ska jag inta position i en solstol med en bok och bara njuta av livet.

Tjingeling

2 kommentarer:

Nena in da USandA sa...

Härligt att få njuta av värme efter den kalla Sverigevintern väl? :) Skönt att du kom iväg! Lite trist det där med SAS bagagerestriktioner; vi reser alltid med SAS härifrån och brukar ha lite mer än vanligt när vi reser med barn... Tack för att du gjorde mig uppmärksam på det!

Travbanan ni var på, visade den TV från Kentucky eller åkte ni till Louisville? Jag fattade inte riktigt men gissar att ni inte åkte häråt (Louisville ligger en dryg timma söderut från oss) för vi har haft riktigt sopigt väder i helgen med massor av regn och åska...
Ha det så gott, kram!

Camilla sa...

Magdalena:

Ja det ar underbart med varmen!
SAS's nya bagageregler ar som de ar, men man far ta med en andra vaska for $ 50, men har man barn blir det ju manga extra dollares.

Vi kollade pa derbyt har pa den lokala travbanan, men det hade varit jattekul att fa uppleva det pa plats.

Ha det.
Kram