söndag 30 maj 2010

Tillbaka i Sverige

Jaha, nu är jag tillbaka hemma igen och ska nu skärpa mig när det gäller bloggandet. Men det är viktigare att umgås med kärleken när man har en begränsad period att vara tillsammans. Men det förstår nog alla.

Hemresan var faktiskt ingen höjdare. Det hoppade och skuttade innan vi kom utanför Kandads kust. Dessutom hällde killen som satt bredvid mig halva sin champagneflaska över mig innan han råkade tappa halva matbrickan i golvet då han skulle resa sig.
Men värst var att lämna T, för det är ALDRIG ALDRIG lätt att släppa taget och gå där på flygplatsen. Med tårarna rinnande fick jag stå i kön till säkerhetskontrollen, det gick bara inte att stoppa flödet.
Det går ju grymt långsamt på Newark där de har världens minsta säkerhetskontroll i proportion till antalet resenärer.
Nu håller de visst på att bygga om lite där så jag hoppas att man lägger krut på att utöka säkerhetskontrollområdet, det behövs verkligen.

Sista dagarna i NJ var det varmt, minst sagt. Cirkus 30-32 grader. Sadie låg mest under däcket och flämtade och drack isvatten. Själv höll jag mig i skuggan då det inte blåste ens en pytteliten bris.
En liten matbit slank ner på The Bonefish. Vilken underbart god norsk lax de hade! Ja, min favoritförrätt bestående av pilgrimsmusslor gick inte heller av för hackor. Sen middag blev det men vem orkar äta när värmen dallrar som värst. Till och med jycken får sena matvanor då.

Här hemma kan jag inte skryta med några sådana temperaturer precis. Skitkallt var det när jag kom till Köpenhamn och i Malmö regnade det småspik och var så kallt att mina händer skakade. Visserligen blev det bättre när jag närmade mig Kalmar men någon högre temperatur var det inte tal om. Igår var det regn och sol om vartannat, men det blev trots allt en fin avslutning på dagen.

Dagen kommer att tillbringas hemma hos den ömma modern för att fira Mors Dag. Det ska bli trevligt att träffa syster med lilla A också. Jag tror att Hello Kitty gosedjuret som vi köpte i New York kommer att göra succé liksom Hello Kitty solglasögonen som hon kan ta med sig på semesterresan till Kreta som de snart åker till. A fullkomligt älskar Hello Kitty och rosa.

Är man ute efter Hello Kitty prylar i New York finns det en butik som heter Sanrio på 233 West 42nd Street, mittemot Madame Tussauds. Där kan man hitta alla möjliga prylar med den lilla katten på. Eller vad sägs om en smörgåsgrill till exempel.

Nej, nu är det dags att trava iväg till blomsteraffären för att köpa en blomma till mamma.

Ha en skön söndag.

Tjingeling

2 kommentarer:

Marie sa...

Hej! Härligt att höra att du kommit hem tryggt! Förstår om det är jobbigt att säga hej då. Jag hade också börjat gråta, något så in i helsike! Många kramar!

Camilla sa...

Marie:

Ja, att säga hejdå är verkligen ingen höjdpunkt. I det läget struntar man i alla runt omkring, det går liksom inte att hejda.
Kram