tisdag 6 augusti 2013

Ledig dag & äntligen lugn

Efter att ha jobbat en söndag som verkligen drog all energi från mig, och en måndag som var lugn så tog jag ledigt idag. Det finns vissa förmåner med att vara chef och ansvarig för schemat. Eftersom jag skulle varit ledig hela helgen och det gick i stöpet så gav jag mig själv en ledig dag. Och jag ska säga er att det var ett mycket bra beslut, faktiskt. För jag åkte över till Öland och red Riskas en vända. Bättre avkoppling får man faktiskt leta efter. Det är nog enda gången som jag befinner mig i nuet och inte tänker på något annat. Och jag blir LUGN. Det som jag behöver som mest just nu. Hästar har den inverkan på mig och det är jag verkligen glad för. Jag har jobbat så intensivt att jag inte haft tid eller orkat med att rida, men nu blir det äntligen en nystart. Underbart!

Tack min älskade lilla häst för att du gör allt det för mig utan att veta om det.

Inga kommentarer: