torsdag 29 november 2012

Idag har jag, mamma och min syster varit på Julmässan på slottet. Det är alltid lika mysigt. I år har de ändrat öppettiderna, så istället från torsdag till söndag är det nu öppet onsdag till lördag. Vet inte om det kommer att bli samma nästa år då det verkade vara färre besökare idag. Vi får väl se. Jag gillar iallafall att vandra runt där.
En man höll på att skrämma slag på mig. Han satt i en stol och jag trodde att det var en docka som skulle likna Gustav Vasa, men icke. Det var ju en verklig människa, det såg jag när han började röra på sig lite. Han bara skrattade:) Tur det.
Det blev några påsar som fick följa med hem. Lite god choklad som mamma ska få i julklapp bland annat. Och givetvis lite godis till mig själv. Det är ett måste att köpa god fudge.

Men jisses vad kallt det var! Kollade på termometern när jag kom hem och den visade 1 grad! Just nu snöar det ute. Förhoppningsvis är det snöblask som kommer ner.
Imorgon kommer Riskas att få ett varmare täcke på sig, den saken är klar för jag vill inte att han ska frysa. Värst är kombinationen blåst och väta. Då fryser de verkligen.

Idag kände jag mig väldigt trött när jag vaknade och det har hållt i sig hela dagen. Jag känner mig låg helt enkelt. Både fysiskt och mentalt. Jag tror att det delvis beror på vädret. Och kanske också att jag kommer att fira jul utan Tom. Något som vi tidigare har sagt att vi inte skulle göra mer. Men med tanke på att jag ska jobba natt en hel vecka med början på julafton så var det inte helt optimalt att han kom då. För vi hade knappt sett varandra alls. Plus att det hade varit väldigt svårt att sova med honom smygande runt i lägenheten. Inte särskilt kul för honom heller.
Så istället åker jag över i mars, tillsammans med bästa väninnan plus familj, för att fira min födelsedag. Jag stannar en vecka längre än de gör så att vi kan spendera lite tid ensamma. Det kommer nog att bli bra.

Snart dags att sova känner jag om jag ska orka med morgondagen.

Ha det gott.

Tjingeling

2 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Det blir jättefint att fira din födelsedag i USA! Tiden går snabbt. Vips är det mars och du är här!

Kram
Lotta

Annika sa...

Mars it is alltså.
Förstår att det är trist att inte fira jul ihop, men som du säger går det ju knappt.
Ja, nu har ni det nog kallt. DET har jag förstått.
Kramar!!