måndag 26 november 2012

Larmet tjöt

Vaknade upp till ösregn. Mysigt? Nä, inte särskilt tycker jag. Som tur var så slutade det efter ett par timmar.

Efter jobbet åkte jag in till stan en sväng. Traskade in på Åhléns. Och vad händer? Jo, larmbågarna tjuter som tokiga. Vad fasen! Det var ju bara jag som gick IN i butiken, ingen gick samtidigt. Varken ut eller in. Som tur var stod det en butikssäljare nästan precis innanför. Vi provade om det var mina skor, handväskan och till slut kutade jag fram och tillbaka några gånger. Inte ett pip hördes. Mycket märkligt. Vi skojade och sa att det kanske skulle börja tjuta när jag skulle ut därifrån. Och visst sjutton tjöt det fats jag inte köpt en endaste liten pryl. Så jädrans pinsamt.
När en kompis ringde, som jobbar där, så berättade jag vad som hänt och då berättade hon att  deras  larmbågar tydligen är hyperkänsliga. Jag får väl gå naken nästa gång;)

På torsdag ska jag och mamma gå på Julmarknad på slottet. Där behöver jag åtminstone inte oroa mig för tjutande larmgrejer.

Nej, nu är det snart dags att krypa ner i sängen och läsa i min lilla mysbok som jag förmodligen kommer att rekommendera i ett framtida inlägg.

Tjingeling

2 kommentarer:

Annika sa...

Tycker det där händer titt som tätt här.
Man kan gå in i en affär och det börjar tjuta.
Lite jobbigt, men jag bryr mig inte så mkt om det händer.
Ibland har ngn annan butik glömt att ta bort sitt larm på ngt plagg man köpt. Underligt då att det inte tjöt då man lämnade DEN affären.
KUL är det inte, och det händer rätt ofta, tycker jag.
Kramar!!

Camilla sa...

Annika:
Jag hade varit i en affär i USA o handlat. Det var mycket folk och det tjöt väl när jag gick ut. Traskade runt i en massa affärer och det tjöt lite överallt. Jag tog ingen notis om det. När Tom hämtade mig och jag skulle vis mina fynd och då upptäckte jag larmbrickan. Den var ju inte liten precis. Gick tillbaka till affären och fick den borttagen. Knappt en ursäkt fick jag. DET var svagt tycker jag.

Kram