tisdag 27 november 2012

Larmjakt

Ikväll när jag var och red så var väninnan, som hade så kul åt mig igår, också där.
Efter avslutat ridpass snokade hon igenom hela min handväska. Inget larmfynd. Men sedan fick hon tag i min plånbok, inköpt på Åhléns i början på året. Och vad hittar hon väl där i ett av kortfacken om inte en liten larmbricka. Så nu ska jag förhoppningsvis kunna susa in och ut på Åhléns utan att det tjuter som värsta väckarklockan. Skönt det.

Eftersom jag börjar känna mig lite snuvig så blir det tidigt i säng. Men frågan är när jag somnar eftersom jag tänkte att jag ska börja läsa den nya boken av Kepler, Sandmannen. Visserligen läser jag en annan bok, men den får nog paus ett litet tag. Eftersom jag fick låna den nya boken nu ikväll så kan jag nog inte hålla mig. Enligt säkra källor ska den tydligen vara riktigt bra så nu måste jag bara läsa den.

Ha det gott.

Tjingeling

4 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Det där har hänt mig med. Bra att få bort brickan ;)

Dubbla böcker känner jag också igen. Jag tror jag har tre på gång för säkerhetsskull!

Kram
Lotta

Camilla sa...

Lotta:
Ja, det kändes skönt att få tag i boven i dramat.

Jag brukar inte läsa mer än en bok åt gången, men nu gör jag nog ett undantag:)

Kram

Annika sa...

Ah, skönt.
Det var det larmmysteriet, det :-)
Kepler, not my favorite. men de är ju poppis.
Läser Kråkflickan nu--grym!!!!
Kram!!

Camilla sa...

Annika:
Ja, det känns skönt att kunna gå in där utan att det tjuter som värsta sirenen.
Jag vet att du inte gillar Kepler, men jag fullkomligen älskar dem! Mycket bra tycker jag. Men å andra sidan gillar jag mycket irländsk litteratur också. De är bra historieberättare. Har läst alla böcker av Maeve Binchy. Såå bra! Ett tips:)

Kråkflickan har jag inte läst. Får väl kolla upp den på nätet.

Kram