onsdag 4 november 2009

Frusen & Halloween

Idag ar det sadar underbart hostvader med sol och hog luft. Lite kallt bara, men det ska inte hindra mig och Skuggan fran att ta en en harlig promenad. Hon har ju pals och varelesen utan pals far val bara slanga pa lite mer klader.

Igarkvall var jag ganska frusen sa jag slangde pa ett extra tacke nar vi gick och lade oss. Ingen hit skulle det visa sig da T mitt i natten maste ha blivit valdigt varm. Foljden blev att han vrakte av alla sangklader. Jag vaknade med ett yl. Det var ju skitkallt! Fotvarmaren (Sadie) for upp som en raket och drog ivag som en avloning. Drog och slet i tacket for att komma in i min lilla varma kokong igen. Inte helt latt da han tydligen vrakt ut benen OVER tacket. Efter mycket trixande kom jag in mitt kaldolmeliknande tillstand igen.
Sedan var det dags for nasta chock da Sadie varit ute pa sin lilla morgonrunda. Dar ligger jag och sover i godan ro... och plotsligt kanner jag fyra sma iskalla tassar och en lika kall liten nos mot min rygg. Iiiihhh, vilket uppvaknande! Kunde hon inte ha kommit med kopp kaffe istallet??


I helgen var det ju Hallowenfirande har. Inget som jag har nagon erfarenhet av. Men Annika skrev en hel guide om detta forra veckan. Tack snalla Annika!
Lite bilder blev det. Och nasta ar ska detta med Halloween planeras in i detalj:)





Grannen hade satt ut dessa figurer som nastan skramde slag pa mig en kvall da vi kom hem efter en shoppingrunda. Jag undrade varfor han satt dar ute istallet for inne. Ja, du milde..

En annan granne hade fatt tag i varldens roligaste mask.


Sadie fick sta for kostymerna har och var vampyr. Det verkade hon gilla for hon spatserade omkring hela dagen med sin lilla utstyrsel och skallde pa alla som ringde pa. Har haller hon utkik efter nya offer.


Massor med spindelnat inkoptes och hangdes upp. Lite kletigt att fa ut det hela, men det gick bra. Nasta gang ska det bli ett tema.


Stora, hariga spindlar lyckades vi hitta som vi hangde upp. Efterat kom det till spindelvav runt dessa sma varelser.





Ett gang med dodskallar med varmeljus lyste upp trappan. Tyvarr blaste det som bara den. Ingen bra kombination ihop med regn och levande ljus. Tror jag tande dem 10 ganger innan jag gav upp.
Det kom en hel dros med barn. Allt ifran Snovit till riktigt laskiga sma typer. Tur att vi hade inhandlat en massa godis sa att det rackte. Ja, vi har en del kvar men jag maste saga att jag inte ar speciellt sugen. Mycket markligt. Men det beror kanske pa att jag inte gillar godiset har nagot vidare.
Nu ar iallafall alla dekorationerna nerplockade till nasta ar. Nu ar det full fokus pa julen, iallafall for varan del.
Nej, nu ar det dags for en promenix med Sadie. Hon ligger och tittar pa morgontv just nu. Marklig hund:)
Tjingeling






































































































































Inga kommentarer: