söndag 29 november 2009

1:a advent

I och med 1:a advent går vi nu in i julmånaden. Idag är det skyltsöndag här i stan, liksom överallt, men jag tycker att det var mysigare förr då affärerna hade papper framför sina skyltfönster innan så att man inte kunde se julskyltningen.
Igår fick jag upp alla adventsljusstakar, men när jag satte i kontakten på den ena så funkade den inte. Bara att ge sig ut igen och köpa lite nya lampor. Så typiskt. Men nu lyser de så fint iallafall.
Någon runda på stan för att kolla in julskyltningen blir det inte. Jag spanade lite igår när jag var ute på lunch.
Istället ska jag dricka lite glögg och äta pepparkakor idag. Dessutom kommer min bästa vän K och lämnar sin lilla hund Bella som ska bo hos mig medan hela familjen åker iväg på semester. Det ska bli mysigt med lite sällskap.

Ha en skön första advent.

Tjingeling

Inga kommentarer: