söndag 15 juni 2014

Imorgon åker jag, eller rättare sagt idag


Idag åker jag, hem till min gamla hemstad. Staden där jag blev vuxen, föräldrarna bodde på andra kusten. Jag älskar Göteborg och den staden kommer alltid att ha en särskild plats i mitt hjärta. Nu var det vääldigt längesedan jag kände doften av salt hav, som jag saknar så mycket, men snart är det dags igen. Väldigt snart.
Kameran är laddad och jag kan inte somna så uppspelt känner jag mig. Får väl sova lite på tåget istället :)

                                                           Bild lånad från nätet
Ska bo hos en av mina allra bästa vänner. Ni vet en sådan som bor långt bort och som man kanske inte hör av så ofta, men som ändå finns där. Hon var här för 2 år sedan och det var suveränt. Jag ville inte att hon skulle åka hem för det fanns så mycket mer att prata om. Nu ska jag bo hos henne. Och gissa om vi kommer att prata. Om allt och ingenting. Vi har ganska lika uppväxt, men ändå inte. Vi kan relatera till varann. Och när det verkligen krisar är hon den jag ringer helst för att prata för att hon är klok och vi kan resonera. Jag älskar min vän, och det ska bli så kul att ses. Och återse min gamla hemstad.

Inga kommentarer: