onsdag 4 juni 2014

Allt o lite till

Nu är jag åter på banan, även om det kan bli mer sporadiskt under sommaren. Men jag är tillbaka!

I söndags råkade jag ut för ett bombardemang. Ja, eller kanske inte jag direkt, men min bil. Av måsar! Herregud, vad den såg ut! Jag kunde ju knappt se ut, så då fattar ni hur illa det var. Det var bara att köra iväg till en biltvätt för att avlägsna spåren av dessa eländiga fåglar. Kommer inte att parkera nära huset bredvid förrän till senhösten då fågeleländena flyttar, för annars finns väl risken att jag kommer att bli stamkund på biltvätten. Jädrans måsar!

Nu närmar det sig. Jobbar bara en vecka till och sedan har jag semester i 2 veckor. Så himla skönt det ska bli! Särskilt eftersom det måste ha varit ca 10 år sedan jag hade sommarsemester senast. Det blir ju så eftersom jag pluggade på universitet sent i livet och då jobbade som en tok hela sommaren. Men nu är det äntligen dags. Jag ska åka till en kompis i Göteborg, jag har ju flera stycken där efter att ha bott där i 12 år, som jag ska besöka några dagar. Kanske vi kan dra ihop några gamla jobbarkompisar för en grillkväll. Vi får väl se.
Visserligen måste hon nog tyvärr jobba lite, men det gör inte mig något då jag känner till stan väldigt väl och tanken är att gå på upptäcksfärd i min gamla hemstad med kameran i högsta hugg. Tur att jag köpte ett nytt, stort minneskort förra året. För det kommer nog att bli en massa fotande medan jag vandrar runt i stan. Kanske träffar jag någon gammal kollega för lunch eller fika. Det får bli som det blir. Hursomhelst så ska det bli väldigt skönt att åka tillbaka igen. Det var nog 10 år sedan jag var där senast. Så det är verkligen på tiden.

Har ju lärt mig älska min smartphone. Och framförallt frö att jag kan lyssna på massor av radioprogram i efterhand när jag gör något annat. Har insett att det gåt mycket snabbare att städa hemma när jag lyssnar på ett program i efterhand. Det är nog det jag mest ägnar mig åt, förutom att jag använder den väldigt mycket i jobbet.
Nu har jag ju äntligen lyckats klura ut hur jag överför bilder till datorn. Jippi! Jag vet, jag är ju ingen som laddar ner massor av prylar. Jag orkar inte gå igenom alla appar som finns.

Imorgon ska jag traska iväg för att få akupunktur i min häl då jag har haft ont i en månad ungefär. Först trodde de att det var min hälsena som spökade, men nu har de tydligen ändrat inställning. Eller så vet de inte vad det är (verkar mest troligt). Måste att jag känner mig lite lätt orolig för alla nålar eftersom jag är superrädd för nålar. Men en kollega sa att det känns mest när de sticker i den. Och om jag ska vara ärlig, så skiter jag i vad de gör bara det blir bra. För nu har jag överskridit min gräns för vad som är ok. När jag vaknar mitt i natten för att det gör ont så är det inte ok längre.
Jag har inte ridit på flera veckor eftersom det gör så j-a ont och när jag hoppar av och landar på foten är jag nära att skrika högt eftersom det gör så ont. Och nu är det ju ännu värre så det har jag inte ens velat testa.
Men himmel vad jag saknar min lilla pålle! Så jag hoppas att jag kan rida imorgon. Det var alldeles för länge sedan sist. Och det är ju det bästa jag vet att umgås med härliga lilla häst. Ja, jag vet, han är inte min i realiteten, men i hjärtat.

Igår avslöjades det vilka som kommer att bli värdar för programmet Sommar. Här kan ni se vilka det är i år. Det finns flera som jag tycker verkar intressanta. Många som jag inte vet vilka de är men som kanske kan överraska mig. Jag kommer att återkomma med de som jag har lyssnat på och som jag tyckt varit bra. Jag gillar Sommarprogrammen för att jag gillar när folk berättar om spännande saker. Musiken kan jag i många fall skippa eftersom det  är inte mitt primära mål, utan vad de som är Sommarvärdar har att berätta. Det är mycket mer intressant

Det har tillkännagivits vilka som kommer att få Victoriastependiet den 14 juli på kronprinsessans födelsedag, som alltid firas i Borgholm på Öland. Och i år är det båda stafettlagen i längdåkning, alltså både herr- och damlaget.  Helt rätt tycker jag. Ska bli kul att titta på det på TV eftersom det brukar vara ett bra evenemang. Hoppas bara att de skaffar en annan programledare för den som var förra året var faktiskt ingen höjdare. Kör Måns Zelmerlöv säger jag bara, då blir det ordning och reda. Hoppas att de hörsammar min önskan:)

Just nu är det strejk bland vissa tåganställda, och jag förstår verkligen att de gör det. Tur för mig att jag inte behöver åka till Kastrup för vidare färd över Atlanten.

Jordgubbarna är redan igång. På Öland skörades de första jordgubbarna redan förra veckan. Allt verkar vara tidigt i år. Syrenerna är redan överblommade och flädern är snart på G. Jag och mamma ska åka upp till stallet och plocka i omgivningarna där eftersom det växer hur mycket fläder som helst där. Jag älskar flädersaft! Så himla gott. Och gott att blanda i en drink också.

Det kommer mera..

Tjingeling

Inga kommentarer: