torsdag 19 juni 2014

Bra vän, nagellack o lite annat

Dagarna i Göteborg var precis vad jag behövde. Bara att knata runt lite och resten av tiden prata och prata ännu mer med underbara vän. Vi har liknande uppväxt och det är så himla skönt att prata med henne då jag inte behöver förklara en massa. Hon förstår precis vad jag menar, för vi har liknande upplevelser och känslor. Älskade Anette, tack för så många gånger du fått pengen i mitt inre att falla ner under dessa dagar! Jag har verkligen saknat våra samtal och ditt sällskap. Nu får det förbaske mig inte dröja 15 år innan jag ser dina grabbar igen:)

Tyvärr har jag inte haft med mig kameran hela tiden. För varmt och för tungt tyckte jag. Och sedan blir det ju som alltid, spontana infall att åka någonstans. Nästa gång tar jag med bilen och då blir jag mer mobil.
Men jag måste ge en stor eloge till SJ! För de har de bästa tågen i Sverige. Såå bekväma säten och bekvämt på alla sätt och vis. Önskar att SJ körde överallt i Sverige, faktiskt. Nu är det ju strejk på de tågen som går från Kalmar till Köpenhamn och vissa andra linjer som drivs privat. Men SJ tuffar på, känns säkert & bra.

Vi åkte till Kungälv igår och käkade, besökte Bräckboden (för er som inte vet vad det, så är det Göteborgs Kex fabriksbod) där vi blev helt shoppinggalna, så billigt och så mycket gott!. Passar bra nu inför midsommar med kex till osten och på min o mammas lilla roadtrip på norra Öland på måndag. Det lär räcka ett tag det jag köpte. Himla bra.

När jag kom hem slängde jag bara in väskan, bytte skor och drog över till Öland för att köpa en bukett och hämta upp mamma innan vi drog till min svåger som idag fyllde 40 år.

Jag kan ge er två tips så här innan midsommar.

Jag gillar ju Marie Jungstdets böcker och läste ut "Den farliga leken" på 3 dagar. Så himla bra den var! Är festen du går på trist, ta upp denna ur väskan och det trista försvinner. Garanterat.

Andra tipset blir L'Oréal Color Riche nagellack och då särskilt i färgen Exquisite Scarlet nr408. En underbar korallröd färg. Sitter hur bra som helst. Kommer att sitta på mina naglar hela sommaren, garanterat.

Lämnar er med en av mina favvolåtar just nu med gruppen Clean Bandit.


Ha en bra dag.

Tjingeling

Inga kommentarer: