lördag 27 oktober 2012

Första snön

Helg igen. Tiden går för snabbt tycker jag. Dessutom har jag inte hunnit skriva en endaste liten rad. Eller jo föresten det har jag ju, men det har aldrig blivit något vettigt så det slipper ni läsa.

Efter att Tom åkte hem så har jag försökt fylla min tid med mycket jobb och att vara mycket hos hästen.
Dessutom har han haft jour den här veckan och är därför inte hemma förrän tidigast 00.30, så någon Skype har det inte blivit den här veckan. För jag pallar inte att vara uppe så länge när jag ska upp och jobba.

I torsdags kväll kom vintern med den första snön. Blandat med regn förstås. Men det var trots allt lite vitt när jag skulle iväg till jobbet. Och hur osmart får man vara att glömma sätta på sig handskar då? Jag kan meddela att det inte var dagens bästa att komma ner till en bil som var ihopfrusen och där snöisen satt som pansar på rutorna. Fy sjutton, vad jag frös om händerna när jag försökte skrapa bort eländet!. Rotade runt lite i bagagen och fick tag i ett par tjocka handskar som jag normalt har i stallet på vintern. Det hade ju kanske varit bättre att börja med det innan jag körde igång med skrapandet, för då hade jag sluppit iskalla fingrar.
Just nu skiner solen och temperaturen är ca -4 grader och frosten ligger vit på taken. Tur att det är lördag så att jag inte behöver sticka ut näsan på ett bra tag. Istället ska jag ta tag i städning här hemma i några timmar. Men sedan blir det nog en tur utomhus för att insupa lite frisk luft.

Föresten så måste jag ju bara tipsa om en film som jag och Tom såg.


Jag brukar ha lite svårt för komedier, men den här var hysteriskt rolig. Allra bäst var Ted, nallen alltså. Här är åldersgränsen satt till 11 år och det tycker jag nog är lite väl ungt faktiskt. Det var en pappa där med sin son, men de gick ganska tidigt och det gjorde de rätt i. För språket är inget för barn precis.
Det satt ett äldre par bredvid oss och mannen skrattade så han grät. Och jag hade ont i magen av skratt när vi lämnade salongen efteråt.

Nu är det mindre än två månader kvar till jul och jag har börjat fundera lite på vad jag ska köpa för julklappar. Inte helt lätt. Och de svåraste att köpa till är Tom och min syster. Men syrran får ju bästa julklappen ändå i och med att de ska ha barn i samma veva. Spännande värre. Jag ska fira jul här hemma eftersom jag har fått reseförbud av henne. Dessutom kommer jag att jobba natt i receptionen hela julveckan så Tom kommer inte att komma hit eftersom vi inte tyckte att det var mycket idé när jag knappt kommer att vara i vaket tillstånd när jag är hemma.
Eftersom vi hade bestämt att aldrig mer fira jul på olika håll känns ju inte det så himla kul, men det får bli så den här gången och sedan får vi se till att det inte händer igen.

Nej, nu tror jag att det är dags att köra igång här hemma så att jag inte behöver hålla på hela dagen.

Inatt är det dags att ställa om klockan igen. Glöm inte det.

Ha en skön helg.

Tjingeling

5 kommentarer:

Bodil sa...

Hejsan!
Här har vi inte haft nån snö ännu.
Vi inväntar stormen Sandy eller Frakenstorm som den kallas.
Den filmen har jag inte sett, tack fr tipset.
Ha en skön söndag!
Kram Bodil.

Charlie sa ... sa...

Snön känns lite för tidigt!

Ja, som du vet säkert så är det stormvarningar här så det kanske blir snö här med och lite till.

Har inte heller sett filmen, men bra tips!

Kram!

Annika sa...

Snö ja, men den försvinner så fort då den kommer så tidigt.
Mysugt ändå.
Ja, vi har ju en jättestorm som ligger i faggorna nu. Den ska slå till i em och inatt. INTE KUL.
TACK för tipset med Ted.
Skall ses.
Kram!!

Camilla sa...

Bodil:

Hej & välkommen hit!
Hoppas att Sandy inte gick alltför hårt åt er. Och att snön inte kommer ännu på länge.

Nu måste jag kolla in din blogg. Så nyfiken:)
Kram

Lotta:
Som tur försvann snön snabbt. Jag hoppas på en mild vinter faktiskt. Men vi får väl se..
Filmen måste du bara se. Den är inte klok:)

Kram

Annika:

Snön försvann lika fort som den kom, tack och lov för det.
Hoppas att ni inte har fått några skador pga av stormen.
Ted måste du se. Den är helgalen;)

Kram

Stef sa...

Åh gud snö redan?? Nej jag hoppas det inte kommer hit riktigt än. Jag tycker om snö, men inte alltför tidigt, jag vill ha lite fin höst först! Roligt att läsa att ni haft trevligt under Toms vistelse! :) kramar