lördag 8 september 2012

TV och lite allmänt surr

Precis som vanligt tycker jag att tiden går i rasande fart och att jag inte hinner med alls. Ett himla tjata det blir om det märker jag.

Mina planer för helgen gick totalt i stöpet när en kollega i receptionen blev sjuk igår. Och eftersom de inte hade någon att sätta in där fick jag hoppa in och jobba där efter att mitt eget jobb var avklarat. Som tur var fick jag ledigt i 3 timmar emellan så jag kunde äta lite och ta en powernap. Det blev ändå många timmar på jobbet. Eftersom hon fortfarande är sjuk så blir det ingen ledighet idag, från 14.45 till 23 kommer jag att befinna mig i receptionen och prata med en massa trevliga människor.
Efter en lång dag så had ejag ju hoppats på att kunna sova riktigt länge. Men nejdå, vaknade som vanligt vid 07.30. Grymt irriterande! Jag får väl hoppas att jag kan slockna av 30 min innan det är dags att dra iväg igen. Annars är risken att kvällen blir väldigt lång.
Imorgon är jag iallafall ledig, hoppas jag.

Tvätten som jag skulle ha fixat idag tar jag med hem till mamma imorgon och så fixar hon den medan jag rider lite och städar ur bilen. Tur att jag har en sådan snäll mamma. Men så mycket tvätt blir det inte, bara de kläder som jag ska ha med mig till Frankrike. För på tisdag bär det av. Och det kommer att bli väldigt skönt känner jag. För nu är jag trött och min axel värker värre än vanligt.

Vi har fått rapporter från första gruppen, som är i Frankrike nu, att det är varmt och solen skiner. Hoppas nu att det håller i sig hela tiden vi är där också.

Nu till något helt annnat, nämligen TV. Jag gillar ju verkligen TV och jag har Tv:n på väldigt mycket.
Nya Landgång på SVT tycker jag är riktigt bra. I första programmet drog Anne Lundberg iväg till Svalbard. Vilket häftigt ställe! Men jag skulle inte vilja åka dit precis. Jag är nog alldeles för rädd att stöta på en isbjörn. Det finns ju gott om dem där. Och i veckans avsnitt åkte hon u-båt. Det var riktigt intressant. Jag skulle nog inte klara av det med de trånga utrymmena som det är där. Jag minns när jag var liten så var jag och pappa på Malmös tekniska museum där de har en u-båt som står på land. Det var nog så läskigt att gå in i den kan jag säga. Även om den låg på land.

Skavlan drog igång igårkväll. Eftersom jag var på jobbet då så får jag får väl kika på det på SVT Play istället. Jag tycker att det är en bra talkshow med intressanta gäster. Vilka som var med igår har jag faktiskt ingen aning om så det får återstår att se.

Nehej, dags att äta lite frukost och sedan sparka igång dagen i ett lugnt tempo.

Ha en skön helg.

Tjingeling

3 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Dessa dagar som kommer och går....så är det och snabbt går det också!

Du är en klippa som kan ställa upp för dina kollegor. Tur att du har resan snart. Du behöver koppla av och inte lyfta ett finger på några dagar!

Kram

Camilla sa...

Lotta:
Tiden går alldeles för fort. Önskar att jag hade en pausknapp lite då och då.

Nu ska jag bara jobba en dag till och sedan åker vi. Det ska bli såå skönt. En massa fina bilder hoppas jag att jag kan knäppa också.

Kram

Annika sa...

Nya Landgång är ett fantastiskt program. Ser på det med största intresse.
Till Svalbard skulle jag gärna åka. Fick värsta mersmaken!
men läskigt.
JA, u-båten var verkligen intressant!!
Vet inte om jag skulle fixa att åka ner i en sådan.
Ja, ett toppenprogram!!

VISST är du en klippa för dina kollegor!
Snart FRANCE!!

Kramar!!