söndag 2 september 2012

Höst redan?

Söndag igen. Tiden går så himla fort. Jag hinner inte riktigt med känner jag. Och september är det redan. Är sommaren redan slut? Vad hände liksom.

Igår var det väldigt fint väder här, sol och varmt. Idag är det mer höstlikt. Mulet, blåsigt och inte alls lika varmt. Det är väl bara att gilla läget antar jag.
Jag hoppas att det kommer att bli en fin höst med dagar med sol och frisk, hög luft. Rolig lär september bli hur än vädret blir.

Den 11:e åker jag och ett gäng kollegor till Frankrike, samma ställe som förra året, och det ska bli härligt. Jag har redan planerat att spendera mycket tid på stranden med en bra bok i näven. Den 20: kommer Tom. Och det kommer att bli ännu bättre. Jag har planerat lite saker som vi ska göra. Bland annat ska vi åka till Stockholm i slutet av september. Det ska bli jättekul.
Tänkte att vi ska dra iväg till en älgfarm som inte ligger så långt härifrån också. Plus lite annat.

Nu är hösten står för dörren betyder det ju också att TV vaknar upp ur sommardvalan.
Serier fortsätter och nya börjar. Som Dallas till exempel. Jag måste säga att jag tittar och tycker att "nya" Dallas faktiskt är riktigt bra. Intrigerna står som spön i backen och mitt i alltihop finns JR, lika beräknanade som vanligt.

Svenska Hollywoodfruar har också dragit igång. Måste erkänna att jag tittar på detta även om många tycker att det är rena skräpet. Den här veckan hettade det till ordentligt mellan Isabel och Gunilla. Gunilla såg ut som om hon allra helst ville sticka en kniv i Isabel. Och om blickar hade kunnat döda så hade Isabel varit stendöd nu den saker är säker.
Den där Gunilla har inte alla hästar hemma, de stannade inte ens till utan sprang bara förbi tror jag. Hon är verkligen helvrickad. Utseendemässigt påminner hon mig om den elaka styvmodern i Askungen, ja förutom att hon råkar vara blond då.
Nu kan hon ju inte rå för hur hon ser ut, men hennes personlighet är verkligen inte attraktiv om jag säger så. Jag undrar faktiskt hur den kvinnan är skapt.

Nej, nu blir det nog snart en sväng till Ikea.

Ha en skön söndag.

Tjingeling

4 kommentarer:

Annika sa...

Ingen höst i sikte här.
Kom precis hem efter en genomsvettig prommis med Perter. GRYMT hett och så fuktigt.
Jo, jag vill gärna ha höst nu.
Svenska Hollywoodfruar gör mig fysiskt illamående, fixar inte de där kvinnorna. Inte ngn av dem. USCH!
Dallas har jag inte sett heller, men det skulle jag kunna tänka mig att bita tag i. Tror att de flesta delar ligger på On Demand.
Kram!!
PS, visst kommer Tom i höst också?

Sahra sa...

Jag är fascinerad av denna Gunilla. Kan inte låta bli. Hon måste vara den ensammaste och mest egna människan på jorden. Hon har så vrickade idéer att man bara häpnar. Helt klart underhållande. Dallas har jag dock inte fastnat för.
Låter som härliga planer framöver. Frankrike är inte helt fel så här i september. Inte så tokhett. Bara en förlängning av sommaren. Vi har haft underbart väder idag. Sol och lagom varmt. Runt 20. Nice.
Kram

Charlie sa ... sa...

Håller med Sahra...Gunilla fascinerar mig så det blir underhållande ;)

Jag tror jag skulle greja typ en kvart i LA om jag levde "Hollywoodfruliv".

kram!

Camilla sa...

Annika:
Det verkar som om hösten smyger på lite här, även om det flesta dagarna är fina. Jag hoppas på en fin höst. Vill inte ha så mycket regn och rusk utan fina dagar.

Tom kommer den 20:e, så nu är det bara två veckor kvar:)
Hollywoodfruarna vet jag att du inte gillar, men Dallas ska du kanske ta en kik på. Intrigerna står som spön i backen. Precis som förr.

Kram

Sahra:

Ja, den där Gunilla är inte riktigt klok i någon ände. Men onekligen händer det alltid något när hon är i bild. Jag är fast när det gäller Hollywoodfruarna. det måste jag erkänna.
Frankrike kommer att bli underbart. Total avkoppling tänker jag ägna mig åt för jag känner att jag behöver det.

Kram

Lotta:

Gunilla har ju ett visst underhållningsvärde med sitt helknäppa sätt. Det är nästan så att jag undrar om hon är verklig:)

Kram