måndag 24 september 2012

Detta skulle jag kunna vakna upp till varje dag

Tom snarkar lite. Han var väl trött stackarn efter alla projekt som jag så vänligt sparat till honom. Så då passar jag på att snickra ihop ett litet inlägg.

Jag kan meddela att Frankrike resan var väldigt skön. Ja, förutom att jag råkade halka i en dusch och slå i knät och ena stortån. Oh shit, vad ont det gjorde kan jag meddela! Dagen efter kunde jag knappt gå. Men skam den som ger sig. Jag linkade ner till stranden, men när jag väl kommit ner på mitt badlakan så undrade jag i mitt stilla sinne hur jag skulle ta mig upp därifrån. Efter mycket om och men så lyckades jag kravla mig upp i stående position, utan hjälp. Det kan inte ha varit någon vidare graciös uppstigning precis. Mer som en val som försöker komma ner i vattnet efter att ha fastnat på land, typ. Ja, ni kan ju själva föreställa er hur det såg ut. Tur att detta inte hände första dagen.

Men det var himla varmt och skönt, ca 29 grader. Väldigt trevligt sällskap, avkoppling, massor av vin, god mat och en massa prat och skratt. Jag hade gärna stannat ett par dagar till, utan smärta då vill säga.
Och den här utsikten skulle jag definitivt inte ha något emot att vakna upp till varje morgon.



Det blev några hektiska dagar innan Tom steg av tåget här. Mycket jobb och fortfarande ganska trött. Jag försökte jobba undan en del så att jag kan gå i normal tid under tiden han är här. Och hittills har det funkat bra. Imorgon tänkte jag att han skulle få ta en tur till mitt jobb för att plocka en hel drös med äpplen, både till hästarna och till ett par äppelkakor. Så kan han kanske snacka lite med mina kollegor så att han inte behöver sitta här hemma och ha trist.

Pållens semester är över och nu har vi kommit igång lite mer. Skönt det. Nu ska han bara banta lite och komma i form. Lika bra det för nu kör snart träningen igång på allvar.
Som tur är så gillar Tom hästar och tycker att det är mysigt att hänga med och mata hästarna med morötter och äpplen. Ni fattar ju att hans popularitet bland stallets hästar är megahög.

På fredag kväll är planen att ta med mamma och dra iväg på Ölands skördefest. Det blir mysigt att åka till några ställen och kanske inhandla några fynd.
Meningen var från början att dra till Stockholm den här helgen, men det skjuter vi på lite. Men dit ska vi innan Tom far österut eftersom han aldrig har varit i den kungliga huvudstaden. Har vi tur med vädret i helgen så är det inte omöjligt att det blir en tur till en älgpark så att han får se några älgar. Han brukar spana efter älg när vi är ute och åker, men jag måste säga att det skulle kännas säkrare att se dem innanför ett staket. Häromdagen såg vi ett rådjur, tyvärr var det en bil som precis kört på den så det var ju inte direkt någon höjdare. Som tur var verkade det ha gått bra för personerna i bilen, utgången för rådjuret var inte lika lyckosam.

I lördags var vi ute och käkade på Stekhuset. Planka blev det. Himla gott, vilket även Tom tyckte. Kul för honom att prova något nytt. Jag åt sniglar till förrätt och Tom tog några räkor.
Dagens meny blev något helt annat. Falukorv i ugn med potatismos. Det gillade han också. Undrar om morgondagens rätt blir lika uppskattad.

Jaha, det var väl det senaste i komprimerad form.

Ha det gott.

Tjingeling

3 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Låter härligt Camilla! Njut av allt! Jag kommer till Stockholm till helgen.

KRAM!

Sahra sa...

Inga problem för mig heller att vakna upp till den utsikten. Underbart

Camilla sa...

Lotta:

Jag njuter av att ha Tom här, men jag känner att jag skulle vilja vara ledig mer så att vi kan hitta på något kul. Får väl snacka med chefen.

Vi skulle också ha åkt till Stockholm i helgen men skjuter lite på det.

Kram

Sahra:
Underbar utsikt och varmt o skönt. Kunde gärna ha fått vara min utsikt varje dag:)