onsdag 19 november 2014

Grått... och mer grått

Den här november alltså, vi har haft 14 timmars sol sen början på november. Inte konstigt att jag är så himla trött. Det är därför jag inte gillar allt detta mörker. Jag blir vansinnigt trött.
Det känns som om jag har fullt upp med att fungera. Ingen idé att någon begär att jag ska tänka också. Men det måste man ju tyvärr göra på jobbet, åtminstone ibland. Just nu är jag tacksam när jag bara kan gå på autopilot.

Pållen håller mig alltid på gott humör, även om den stackaren har haft ovanligt mycket ont i magen på sistone. Så imorgon drar jag iväg och köper linfrökaka, om de nu har det hemma på Lantmännen. För han behöver verkligen något sådant.
Idag tyckte han att det lät väldigt läskigt när det regnade på ridhustaket och det tog väl 5 minuter av övertalning för att komma ut ur "frysstadiet". Hästar är bra roliga, de är oftast rädda för någon som man inte tror. Och det man tror att de ska reagera på, går de bara förbi, hur coola som helst. Helt ologiskt.

Nu är det dags att hoppa i säng efter en kväll med Bonde söker fru och Sverigequizen.

God natt

Inga kommentarer: