torsdag 2 oktober 2014

Jobb & TV-program


Redan onsdag och 1 oktober, eller det är visst 2 oktober redan. Jag jobbar eftermiddag i receptionen och då blir det lite upp och ner. Tiden går i samma hastighet som en formel 1 bil känns det som.
På fredag ska vi på jobbet dra iväg till ett hotell på Öland för att sova över, vara på deras relaxavdelning, äta god mat och bara umgås. Det ska verkligen bli skönt.

Nu verkar hösten ha kommit. Det är hyfsad temperatur dagtid, men så fort skymningen kommer så blir det verkligen kyligt.
Men det regnar inte och det är skönt. I helgen var det 20 grader varmt, visserligen blåste det lite men det blev ändå inte kallt.

Nu har ju Bonde söker fru kört igång på TV 4. Tack och lov för det säger jag bara, för jag är så himla trött på alla usla tävlingsprogram. Det tävlas ju i ta mig tusan allt. Folk lagar mat och bakar i varenda kanal. Gud, vad jag är trött på det! SLUTA!!
Jag tycker att Bonde söker fru är ett av de bästa programmen på TV, faktiskt. Det handlar ju om att hitta kärleken, hur härligt är inte det?
Det absolut värsta programmet måste absolut vara Paradise Hotel. Vilket lågvattenmärke det programmet är. Jag mår nästan fysiskt dåligt när jag ser eländet. Hela programidén är ju tragisk.
För att få lite variation så funderar jag på att ta en gratismånad av Netflix i höst. Jag är ju väldigt sugen på att se House of Cards och Orange is the new black.
Får väl se om jag hinner med det. Det får nog bli senare, framåt vintern typ.

Just nu försöker jag spara ihop pengar till en matta som jag hittat och verkligen vill ha, en äkta Gabbeh-matta. Så himla fin och skön. Den ska jag bara ha.

Mycket jobb är det i hela oktober, känns skönt. Men jag har massor att göra hemma hos mamma och så måste ju pållen få sitt. Han är den keligaste hästen jag mött. Inget känns så gott som en varm mule mot kinden. Det gör gott i hjärtat :)

Dags att sova lite.

Ha det gott

Inga kommentarer: