lördag 18 oktober 2014

Jill & Claes och det här med att jobba natt


Jaha, dags att försöka mig på ett inlägg igen. Ibland startar jag så bra och sedan blir det liksom aldrig klart. Bara en massa ord utan logik, känns det som.

Får väl passa på att skriva lite nu när jag jobbar natt och klockan börjar närma sig 05. Ögonlocken känns tunga. Inte bara av den sena (eller tidiga) timmen utan kanske ännu mer för att jag hade grymt svårt att sova under dagen. Jovisst, det börjad bra. Tog med mig morgontidningen i sängen, läste ca 15 min och somnade nöjd jättetrött. Men sedan gick något väldigt fel med sömnen, efter ett par timmar så vaknade jag varje halvtimma. Till slut gav jag upp och förflyttade jag mig till soffan och satte på sömnpillret nr 1, TV:n alltså, men någon sömn blev det inte. Så himla frustrerande.
Istället för att ligga där hela dagen så insåg jag att jag var tvungen att åka till pållen för att ta hand om honom. Så det var bara att klä på sig och dra iväg.
Hem igen, värma en sån där fryst och inte god pizza och sedan tillbaka i horisontal läge. 2 timmar sömn blev det. Ok då, ska väl vara glad att jag åtminstone lyckades sova 6 timmar. Hoppas på bättre tur idag.

Just nu sitter jag och lyssnar på gamla Sommar-program. Det är nästan ett måste att höra någon prata. Och just nu är det Jill Johnson. Jag har alltid gillat henne, och i mars ska jag och mamma gå och titta på hennes show här i hemstaden. Det blir en jättebra födelsedagspresent från mamma. Middag ska vi visst också ut och äta innan.


Sådant har vi inte kunnat göra på länge. Men nu ska vi minsann göra en massa saker tillsammans. Vi har visserligen gjort en del under sommaren, men det kommer att bli så himla mycket mer. För att mamma gillar det, och för att jag tycker om att umgås med henne.

På tisdag är det dags för oss båda att gå och se på Claes Malmberg.



Vi har sett honom en gång förut, och som vi skrattade. Jag tror aldrig vi skrattat så mycket under så lång tid. Helt underbart! Så det ser vi verkligen fram emot.

Det här med att jobba natt någon gång då och då kräver vissa saker. Jag släpar med en bok och datorn varje natt som jag jobbar och jag kan nog villigt erkänna att det är mest datorn som blir använd. Jag kan bara läsa ett litet tag och sedan tappar jag liksom tråden. Då känns det inte som någon idé. Så jag brukar läsa ett par timmar i början av passet och sedan är det datorn som gäller. Spelar lite spel på FB, läser bloggar och tidningar. Kanske tittar jag på något TV-program om jag känner för det. Däremellan tar jag mina rundor, tvättar och lite annat. Men man har väldigt mycket tid över. Ibland blir det lite korsord också, för att hålla igång huvudet. Skitenkelt när hjärnan och kroppen helst vill sova.

Ok, nu har jag bara 1 tim och 45 min kvar innan det är dags att åka hem och SOVA, förhoppningsvis.

Hoppas ni alla kommer att ha en riktigt bra lördag, själv ska jag försöka sova mesta av dagen.

Tjing tjing

Inga kommentarer: