måndag 9 september 2013

Nedräkning grande

Vaknade tidigt eftersom jag skulle bli klippt på morgonen. Fint blev det som alltid. Jag är aldrig missnöjd. Fast den gången jag blev blond var jag mindre nöjd. Efter ett par veckor färgade vi tillbaka det till brunt igen. Jag kände mig aldrig bekväm i det där blonda. Kände mig rätt färglös. Det kommer aldrig mer att hända. Ljusare slingor, javisst, men blond? Nej tack.

Igår fick jag ett mindre uppvaknande då jag faktiskt insåg att jag åker på torsdag. Ujuj, så mycket att göra och så lite tid.
Just nu snurrar tvätten för fullt och själv försöker jag mig på något som ska likna städning. Alltså, jag hatar verkligen att städa hemma. Det är för mycket grejer överallt. Jag får verkligen ta en megarensning när jag kommer hem. Det får bli en helg då jag är ledig.

Jag har dåligt samvete för att jag inte har hunnit åka och hälsa på en av mina bästa vänner i Göteborg i sommar. Men jag har knappt varit ledig två dagar i rad. Och helledig helg kommer jag inte ens ihåg när jag hade senast. Så tyvärr blev det inte som planerat. Men jag hoppas att kunna åka i höst/vinter. Kanske när det är julmarknad på Liseberg. Men nästa sommar, då SKA jag åka dit.

Packlista är skriven. Tur det för annars lär jag väl glömma hälften. Risken finns att jag glömmer en del ändå. Huvudsaken är att det viktigaste kommer med.
Jag tror att datorn får hänga med så att jag har något att göra på flygplatsen medans jag väntar. Jag brukar inte släpa med en annars, men den här gången får den nog åka med. Så kan jag ju föra över lite bilder också. För det lär nog bli en massa kort. Vi ska ju en sväng till Orlando och Washington. En sväng in till NYC lär det nog också bli. Just nu fokuserar jag nog mest på Orlando för där ska jag få träffa delfiner på nära håll på Sea World. Så himla kul det ska bli:) Det är något som jag har drömt om vääldigt länge.

Var hemma hos mamma i lördags och lilla A var där. Hon säljer jultidningar för första gången i år så givetvis var jag tvungen att handla lite. De hade de där supergoda kolorna som jag köpte ett annat år av en annan liten jultidningsförsäljare på jobbet. Två kartonger av dem blev det plus lite annat. Klart man måste köpa något. Imorgon ska jag bearbeta några i stallet. Så att hon kommer upp till nivån där hon kan välja en surfplatta. Och nappar inte de så får väl jag och mamma göra ytterligare en insats. Det är bara 400 kr kvar till den nivån.

Resfebern börjar ge sig till känna nu. Lite pirr i magen, men kanske mest stress över att jag ska ha glömt något när det gäller jobbet. Ikväll blir det att skriva ut flera listor med kom-ihåg för de andra, och nya scheman. Det löser sig nog hoppas jag.

Nehej, nu har jag inte tid att sitta här längre.

Ha det gott.

Tjingeling

Inga kommentarer: