måndag 4 mars 2013

Sommararkivet

Ja, som ni nu alla vet så är jag väldigt förtjust i att då och då gräva i Sommars arkiv, kanske beror det på att jag så himla mycket saknar att kunna lyssna på radio på jobbet. När jag jobbade på Sheraton Hotel i Göteborg, förr i tiden, så lyssnade jag bara på radio. Som tur var hade de alla SR's radiokanaler på TV'n. Jag kan säga att det var det enda lyssnade på. Gud, vad jag saknar det på min nuvarande arbetsplats. Jag har faktiskt lagt det som ett förslag till vår vd, men jag antar att det kostar för mycket.

Hursomhelst, här sitter jag framför datorn och håller på att böka med sommarpersonal och schema. Vad passar då bättre än att lyssna på någon som pratar? Och just nu lyssnar jag på Ingvar Oldsberg. Jag måste säga att jag älskar dessa personer som inte stakar sig i sitt manus. Det finns massor av intressanta personer att lyssna på, men som talar så innerligt trist att man bara vill stänga av.
Kanske vore det en idé att skicka ut några bra, i mitt tycke kanonbra sommarpratare, tidigare sommarpratare för påläsning. Eller snarare påhörning för hur det ska låta för att folk som lyssnar inte ska kollapsa av tristess.
Tillbaka till Oldsberg, han är faktiskt helt suverän! Han har inlevelse och engagemang, som så många andra. Liksom så många andra inte har. Allt handlar om HUR man talar, kanske inte om vad man säger.

Ja, nu ska jag lyssna på Jonas Wahlström. Ska bli intressant att höra om hur han ser på djur och främst Skansens djur.

Tjingeling


2 kommentarer:

Annika sa...

Sommarprogrammen är en skatt.
OCH det är så många jag inte har lyssnat på.
Att lyssna på ett Sommarprogram under en PW är tex perfekt.
Vinterprogrammen är också bra.
Snart kommer listan över årets sommarpratare.
OCH vi ska få världens snöstorm inatt och imorrn.
LIITe försent.
Men det är inte nu ni ska flyga över. Inte än.
Snön lär försvinna fort, det brukar vara så med sena stormar.
Kramar!

Camilla sa...

Annika:

Ja, det är de verkligen. Eftersom du inte lyssnat på så många så fortsätter jag att tipsa om de jag tycker är bra;)

Kram