onsdag 22 juli 2015

Nattsurr

Jahja, nu är det dags för en veckas nattjobb igen. Just nu är jag inne i vargtimman, den där tiden mellan 3 och 6 på morgonen. Tiden då hjärnan och kroppen går ner på lägsta varv och tröttheten slår till som en klubba i huvudet. För att försöka mota bort det värsta så får jag väl skriva.

Sommarpratarna håller mig sällskap under natten, och det finns flera som är riktigt bra den här sommaren. Jag är lite tråkig och lyssnar utan musik eftersom jag är mer intresserad av vad de har att berätta istället för att lyssna på musiken. Sån är jag.

Har försökt fixa med schemat för augusti, men ärligt talat så tror jag att det är bättre att jag fortsätter med det när jag vaknar för jag kunde inte riktigt få det hela att funka som jag ville. Hjärnan ville liksom inte i samma riktning som jag. Lika bra att lägga ner det projektet.

Enligt almanackan är det ju sommar, och visst en del dagar är fina. Men den där värmen som man förknippar med sommar är som bortblåst. Gick ut en snabb sväng när jag vaknat igår, och det var faktiskt nästan läge för vinterjacka. Jag skojar inte, det blåste ju för fasiken isbitar! Så jag tog min glass och pilade in snabbt som tusan. Javisst, man måste ju käka glass på sommaren, även om det är kallt som i april. Känns ju lite sådär eftersom det inte var någon vidare värme när jag var i USA, ja förutom några dagar i Texas då. Annars var det rätt kyligt faktiskt. Ingen semester blir det denna sommaren. Jag tar nog semester i september när alla andra av mina medarbetare har haft sina semestrar. Och då hoppas jag verkligen på kanonväder!

Dags att tömma en tvättmaskin och sedan vänta på att köra igång med frukosten, tur att det bara är någon timma bort. Sängen kallar, eller rättare sagt skriker på mig. Vi ses 3 timmar :)

Ha en bra dag.

Inga kommentarer: