onsdag 24 september 2014

Hösten kom över en natt

Nu har hösten verkligen gjort sitt intåg. Det hände över en natt, faktiskt. Ena dagen solig och 20 grader och nästa regn, blåst och 11 grader. Kroppen fick en chock, minst sagt. Jag fryser som en hund utan päls.
Just nu regnar och blåser det. Kikade precis om jag har något paraply inne eller om de alla ligger i bilen. Som tur är finns det ett här, men å andra sidan kanske det inte kommer att göra så mycket nytta.

I helgen är det Ölands skördefest och då hoppas jag att det åtminstone är uppehåll för annars är det inget vidare att åka runt och kika.

Ikväll kör Bonde söker fru igång. Ett av de mysigaste programmen på TV tycker jag. Annars vimlar det ju mest av mat- och bakprogram. Och så trött jag är på dem!
Så ikväll kollar jag på det och tänder en massa ljus.

Inga kommentarer: