fredag 6 juni 2014

Att skruva ihop utemöbler är en utmaning

Åter hemma efter att spenderat två soliga dagar hos mamma. Obligatorisk gräsklippning stod på schemat och lite annat.

 Igår var jag på akupunktur för första gången. Jag har problem med min häl sedan nästan en månad tillbaka, och eländet har spridit sig till sidan av hälen. De tror att det har något att göra med hälsenan samt ett muskelfäste. Har fått tag i en bra doktor som fattar att jag inte gå kan gå hemma sjukskriven, så efter att ha provat diverse medikamenter utan någon vidare framgång ska jag nu testa akupunktur för att se om vi kan få det att släppa. Hellre det än operation. Det var inte så farligt som jag trodde, är ju skraj för nålar, men på ett par ställen kändes det riktigt ordentligt. Det är väl där det värsta sitter trodde hon som utförde det hela. Så det blir återbesök.

Idag har jag och svågern skruvat ihop mammas nya utegrupp. Fasen, vad fint det blev. Men vilket jobb! Jag och mamma skruvad ihop en fåtölj igår och det tog nog 1,5 timma. Jag är inte så stark i fingrarna längre, så vi fick kalla en som var lite starkare. Men idag fick vi ihop den andra fåtöljen och soffan. Tack och lov så kom bordet ihopsatt.
Men det var värt all svett för det blev så himla fint och mamma var supernöjd. Och det var huvudsaken.
Båda busungarna var hos mamma idag så vi tog en tur till hamnen för att käka glass. Något som uppskattades av samtliga inblandade i den expeditionen. Vi stannade till på en lekpark på vägen hem så att de fick leka. Alice, som är 9, gillar ju att gunga och Noel, snart 1,5, han gillade en liten rutschkana. Men allra bäst var nog en grind som han öppnade och stängde ca 200 gånger. Små folk är minsann lättroade. Men moster & gudmor, alltså jag, är han livrädd för. Jaja, det ändrar sig väl med tiden.

Imorgon är det dags för jobb igen. Synd att min kompis ringde idag och ville att jag skulle komma på grillkväll imorgon. Men det får vi ta en annan gång. Det blir lätt struligt med mitt schema nu är semestrarna börjar ta fart, men det är så det är. Jag jobbar bara nästa vecka också och sedan har jag två veckors semester. Det ska bli så himla skönt. Jag slutar jobba på lördag nästa vecka och på söndag drar jag till Göteborg i några dagar.

Ha en skön helg.

Tjingeling

Inga kommentarer: