måndag 27 januari 2014

En hel massa snö

Det har ju varit skralt med snö den här vintern. Inet som jag klagar över direkt. Men idag slog Kung Bore till. Det snöar och blåser som sjutton. Jag har skottat 5 gånger på jobbet. Och det känns i ryggen kan jag säga. Just nu ser jag bara två fördelar med snön, att det blir ljusare och tystare.

Imorgon ska jag fixa pållens täcke så att han får på sig bara ett täcke istället för två som han har nu. Jag har ju tid med det då jag är ledig. Och så får jag ut det från mitt badrum där det nu ligger och luktar. Sedan får jag väl sanera badrummet, men det går snabbt.

Nej, nu ska jag lägga mig och läsa lite. Har alltid svårt att somna när jag jobbat kväll så det är skönt att vara ledig dagen efter. Men lite läsning i en tidning gör nog susen för sömnen.

God natt

Inga kommentarer: